مهندس فرخ مليحي
مديرعامل گروه تحقيقاتی فرگل
زمينه فعاليت شرکت:
طرح و توسعه محصولات، طرحهاي تحقيقاتي، آموزش و مشاوره به صنايع شوينده و بهداشتي
تلفن: ۸۸۰۶۳۰۳۶ و ۰۹۱۲۳۳۹۰۱۰۶
Email: f.malihi@gmail.com
سخنان گزيده:
• عوامل اصلي در کارآفريني شامل خلاقيت و نوآوري، جمعآوري منابع لازم و سازماندهي يک بنگاه اقتصادي، استفاده از يک فرصت براي موفقيت اقتصادي در شرايط مبهم و خطرپذير است.
• كارآفرين بايد ابتدا هدف کار را به صورت دقيق و شفاف تعيين كند و يک برنامه کاري دقيق یا طرح تجاری (Business Plan) با توجه به نيازها و امکانات تنظيم کند و به جزئيات كار توجه كند.
• توجه به امور مالي در شروع کار و توانايي جذب سرمايه از نکات کليدي در موفقيت يک کارآفرين است.
• کارآفرين بايد نظم داشته، اولويتها را تشخيص دهد. پشتكار، سعي و تلاش و قدرت ريسکپذيري و علاقه داشته باشد تا كار را به انتها برساند.
• حضور يک مدير قوي با قدرت رهبري گروه کاري و سازماندهي يک تيم کاري با تخصصهاي مختلف، اهميت زيادي دارد.
• فردي كه ميخواهد کسب و کار تجاري خود را راهاندازي كند، ابتدا بايد چند سالي در يك سازمان كار كند كه هم دانشي را كه در دانشگاه فرا گرفته است به كار ببرد و هم يك سرمايه اوليه ايجاد كند.
• با تمرين ايجاد کارآفريني در دانشگاه، افراد مطالبي از جمله ساختار سازمان، ارتباطات داخل سازمان، اصول مديريت و مهارتهاي مالي و غيره را فرا میگيرند.
• نتيجه تعهد به کاربرد دانش روز، قدرت ابتکار و نوآوري در بازار، ايجاد مزيت و وجه تمايز در خصوصيات محصول جديد و نهايتاً جذب سهم بيشتر از بازار و سودآوري مناسب براي شرکتهاست.
• قبل از مرحله طراحي محصول لازم است تا كارهاي تحقيق بازار، تکميل شود؛ شامل ارزيابي ايده خود محصول و نظرسنجی درباره نمونه محصول.
• در طراحي محصولات جديد، عادات و فرهنگ مصرف جامعه و ميزان درآمد سرانه بايد در نظر گرفته شود.