مهندس هوشنگ رستميان
مديرعامل شرکت رازک پژوهش
زمينه فعاليت شرکت:
آموزش، طراحي و استقرار سامانه¬های نوين نگهداري و تعميرات، آموزش و مشاوره سامانههاي مديريت و مهندسي صنايع، خدمات فني
تلفن: ۰۹۱۲۳۰۳۳۱۸۰
Email: razakpajuhesh@yahoo.com
سخنان گزيده:
• کيفيت فراگير، مهندسي ارزش، بهرهوري و مديريت ضايعات، بخش جداييناپذير از نگهداري و تعميرات بهينهاند.
• اين نگاه کارآفرينانه خواهد بود كه اگر ما ماهيگيري را ياد بدهيم ميتوانيم بگوييم کارآفرين بودهايم.
• مشاهده كنيد که مينويسند: «تعمير و نگهداري». اول بايد «نگهداري» باشد، نه نوشدارو بعد از مرگ سهراب!
• ارتباط دانشگاه و صنعت را اين گونه ميدانم که پاياننامههاي دانشجويي مبتني بر آسيبشناسي صنعتي باشد.
• بايد دانشگاهيان بروند در صنعت تا ورزيدگی و ديد پيدا کنند و صنعتگران بيايد در دانشگاه تا آموزش ببيند يعنی بازآموزي دوباره.
• تحصيل يک نوع «سفر» است. شما هيچوقت از منزل، بيهدف راه نميافتيد. هر کدام هدف خاصي را ميطلبد.
• افراد، کارآفريني را وابسته به خودشان ميدانند؟ کارآفريني بايد بتواند ارزش افزوده اجتماعي ايجاد بکند.
• در ايران به کارآفريني طوري نگاه ميکنند که براي خود سازمان متبوع، مطلوب است همراه با سود زيادتر.
• کارآفريني مجموعهاي از روشهاي متعدد براي ايجاد فعاليت ارزشآفرين است و شما نميتوانيد خلاقيت را جدا از کارآفريني مطرح کنيد.
• فردی که زايش فکری ميکند به دلايل متعدد بار زيادتري روي دوشش است. خلاقيت باعث زايش فکري ميشود که گام اوليه کارآفريني است.
• اشتغالزايي قسمت خيلي کوچکي از کارآفريني است. اشتغالزايي در اقتصاد کشور بسيار مهم است، ولي کارآفريني مقولهاي جداگانه است.
• برای کارآفرين شدن، همه مراحل رفع نيازهای انسانی را بايد طي کند. کارآفرين، نبايد دغدغه داشته باشد.
• اگر انسان سه مرحله «رضايت»، «خوشنودي» و «شعف» از رسيدن به اهداف را کسب کند، آدم موفقي است.